El consumidor és humà i, per això, la seva conducta canvia en relació amb els factors intrínsecs i extrínsecs. Els primers són propis de cada persona que forma part dels nostres stakeholders, però els segons depenen de tot el que ens envolta en el moment de prendre una decisió: l’olor, la sonoritat, el tacte… I el color!

Tant és així que, de fet, la psicologia del color ha esdevingut un camp d’estudi aplicat de manera constant en el màrqueting i la comunicació. Et rentaries les dents amb un dentífric de color negre? Compraries aigua el recipient de la qual sigui marró?

Per què és fonamental?

Segons un estudi de Kissmetrics, “entre el 62% i el 90% de la informació que rebem en els primers 90 segons després de veure a una persona o un objecte fa referència al color”. I, a més, segons les teories que han desenvolupat des del neuromàrqueting, els colors ens condicionen i, fins i tot, ens estimulen i ens provoquen emocions.

Els colors a l’establiment comercial

Fem un pas més endavant. No només importa que sigui cert que el color influeix, sinó que és fonamental saber fins a quin punt ho fa. Per això us acostem una dada: el 52% dels compradors no tornarà a un establiment si no li agrada la seva estètica.

I podem anar encara més lluny:

  • El 93% de les decisions de compra estan basades en l’aparença.
  • El 84,7% dels consumidors reconeixen que el color és la raó principal per la qual compren un producte.

Per ser encara més consistents en l’anàlisi d’aquestes dades i la seva repercussió, us recomanem llegir Vincles: el punt de venda o Seducció amb els 5 sentits.

092016-23-psicologia-del-color-cat

El seu suport a la comunicació de marca

El color no només influeix en la decisió de compra, sinó també en allò que els usuaris perceben del missatge que les marques els envien. En aquest sentit, la publicitat en color rep fins a un 42% més d’atenció que la que s’ha portat a terme en blanc i negre.

I una vegada han rebut el mateix missatge en blanc i negre i en color, quina diferència hi ha? L’objectiu no és només que l’usuari llegeixi el missatge, sinó que l’entengui i l’aprengui. En aquest sentit, els estudis ens porten informació també en aquesta matèria. Tant és així que, de fet, s’estima que els comercials en color milloren la comprensió en un 73% i la lectura en un 40% en relació amb els que només fan servir el blanc i negre.